maandag 13 februari 2017

Als sneeuw voor de zon............




Even een extra blogje tussendoor.......omdat het het afgelopen weekend zomaar opeens toch nog winter was/werd. Lag er zaterdag nog maar een flinterdun wit sneeuwlaagje over een groot deel van Nederland. Zondagochtend was daar een flink pak bijgekomen.
En omdat de sneeuw alweer als sneeuw voor de zon aan het verdwijnen is vandaag een extra blogje met veel sneeuwpret foto's. Want als we de weerman/vrouw mogen geloven gaan we zo tegen het einde van de week de dubbele cijfers in, en wie zit er dan nog op mijn sneeuwfoto's te wachten ?


En wat een prachtige dag hadden we hier zondag in het westen van het land.
Op deze foto's is het nog een beetje grauw en somber, het is nog vroeg op deze zondagmorgen wanneer ik er met de honden ga wandelen. Maar de sneeuw maakt alles een stukje lichter.
Bovendien is het nog zo stil op straat, en dat blijft toch altijd mijn favoriete moment.
Die stilte daar geniet ik van.........en dat in het westen van het land.




Wie er ook gek zijn op sneeuw ?
Onze twee honden. Zo gauw ik de voordeur open en ze de sneeuw op de galerij zien liggen zijn ze al bijna door het dolle heen.
Eenmaal buiten moet ik ze echt even tot bedaren roepen, want anders ziet het er een beetje uit zoals in een tekenfilm.......ik rennend met de twee riemen in mijn handen als een soort van kerstman in de arrenslee die zijn elanden aanspoort, alleen de arrenslee is er niet........en zo hard ren ik nu ook weer niet.......lol. Zie je het een beetje voor je ?


Aangekomen bij de Wijde Aa mogen ze los......echt los. 
We zijn de eerste vandaag, nog geen voetstap in de sneeuw, en dan dat geluid van die knerpende verse sneeuw. Een heerlijk winters geluid.











De kleinste van de twee oefent hier voor "onderzeesneeuwhond".
En ook al geniet ik altijd wanneer ik met onze honden wandel (ja echt ik geniet altijd, ook wanneer het regent of waait) dit is dubbel genieten.























Wanneer we straks, moe maar voldaan, thuiskomen moet er eerst een hond ontdooid worden.
De klonten sneeuw zitten in haar vacht vast, maar last heeft ze er niet van want het ondersneeuwduiken gaat gewoon door.











Na een heerlijke wandeling in een witte wereld is het goed thuiskomen.
En geloven jullie me wanneer ik vertel dat we de rest van de dag geen "kind" meer aan ze hadden.



Fijne week allemaal, met misschien wel een beginnend lentezonnetje.
Tot zaterdag.

17 opmerkingen:

  1. Sneeuwdagen hebben we niet vaak. Heerlijk om daar zo van te genieten. Prachtige foto's.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke foto's van je honden.
    Leuk dat ze zo'n plezier in de sneeuw hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een heerlijke winetfoto's, maar ik hou meer van de lente en ben dus blij dat het niet voor lang is.
    Groetjes El

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Enig, die lol van de honden in de sneeuw! Onze poes Utah was ook al zo heerlijk aan het spelen, heerlijk om te zien!
    Het was van korte duur maar wel genieten van de mooie witte wereld!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke foto's heb je gemaakt, het plezier van de honden spat er van af.
    groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een heel leuk verslag met weer mooie foto's. Heerlijk meegenieten van jouw uitgelaten (letterlijk en figuurlijk) honden. Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat was een heerlijke wandeling met de honden, schitterende foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat geweldig die foto's in de sneeuw, wij hebben geen kruimel gehad. Fijn dat jullie er zo heerlijk van genoten hebben
    Fijne dag Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schitterende plaatjes!!! En wat genieten de honden!
    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kan me voorstellen dat je honden helemaal gevloerd waren na al dat dollen in de sneeuw! Wat een heerlijk gezicht zal dat zijn geweest.
    Eigenlijk moet je daar eens een filmpje van maken.
    Onze vorige hond was er ook gek van, maar Jody geeft er helemaal niets om, net alsof het er gewoon elke dag ligt. Best wel een beetje jammer.
    Wat heb je een schitterende foto's gemaakt! Eigenlijk is winter alleen maar mooi met sneeuw vind ik, alleen moest het wat makkelijker lopen zijn, vooral nu overal gladde half gesmolten hopen.
    Maar dat komt goed, het dooit lekker.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke foto's, jammer dat t alweer weg is. Laat nu de lente ook maar beginnen! Dat gewip wap met t weer vind ik altijd zo vervelend.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk, zo'n zeldzame wandeling in de sneeuw met de honden! Eindelijk zagen we hier in het zuidwesten ook een flink pak sneeuw, al was het van korte duur. Maar ook mijn hondje heeft er heerlijk van genoten. Je hebt er fantastische foto's van gemaakt, van deze wandeling in de sneeuw.
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat was genieten voor jou en de honden. Prachtige plaatjes maar wat een verschil in weer en temperatuur en dat in twee dagen.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig mooie Hollandse plaatjes in de winter, hier geen sneeuw hoor, de vlokken kon je tellen....mooi die molens in de sneeuw, het Hollandse Landschap is toch wel zeer de moeite waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb wat gemist zie ik !
    Ik had het weekend dagdiensten en daarna ook busy ;o)
    Mooie foto's ... en herkenbaar :o)
    Bear vond de sneeuw ook zo leuk ( voor het eerst) aklleen ik was werken en DH had geen camera of mobiel bij zich (o)
    Wijde aa klinkt bekend (de molen(naast het huis)van mijn tante ligt bij Hoogmade.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...