zondag 29 mei 2016

Monsoon stole.



Al een poosje lag deze sjaal/stola, voor mijn gevoel,  half klaar in de kast. 
Ik vond de sjaal te kort. 
Mijn katoen was op. 
Maar toen ik pas een bezoekje bracht aan de Echt studio in Alphen aan de Rijn besloot ik om nog wat extra bollen mee te nemen. 
En nu is ie wel naar mijn zin.



Het patroon is een koop patroon. 
In het Engels. 
En wanneer je googled op "Monsoon Stole"  kom je hem in allerlei kleuren tegen. 
Ik gebruikte garen van DMC.
De Natura Just Cotton. 
De denim kleur die er ook in zit had ik nog liggen, en komt van de Hema.
Daar zul je deze katoen niet meer vinden, want op de wikkels stond de prijs nog in euro !!!, wie wat bewaard heeft wat zullen we maar zeggen. 

Het garen van DMC zou ik niet zo snel meer gebruiken, het garen op zich heeft een mooie glans maar splijt ontzettend. 
Waardoor ik het niet fijn vind haken. 




















3 opmerkingen:

  1. Leuk alle tinten blauw bij elkaar en afwisselende steken. Het denimgaren heeft een hele mooie uitstraling, ondanks dat het waardeloos haakt...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige sjaal. Jouw stole ziet er mooier uit dan het originele exemplaar te zien bij Ravelry. Goed dat je garen hebt biijgehaald om hem af te maken. Nu kun je hem met plezier omslaan/

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooie sjaal groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...