donderdag 19 november 2015

Ik neem je mee......



Ik neem je mee.
Met mijn wandelingen.
Die ik elke dag maak.
In onze omgeving.
Waar iedere dag wel iets moois valt te ontdekken.



Wandelen doe ik elke dag.
Ik "moet" wel.
Want we hebben twee honden.
En die willen toch wel minimaal 3x per dag naar buiten.
En nu mijn lief herstellende is van zijn gebroken heup.
Ben ik degene die er 3x per dag op uit gaat.


Gelukkig gaat zijn herstel wonderbaarlijk snel.
We hadden er op gerekend dat hij eind van het jaar weer helemaal op de been zou zijn.
Maar het gaat elke dag een beetje beter.
En mag hij de heup in huis alweer volledig belasten.


Het liefst loop ik de grote ronde met de honden 's morgens.
Het is dan rustig, stil en het licht is vaak heel mooi.
Zeker wanneer er een beetje mist bij is met een doorkomend zonnetje.
Dat geeft mooie plaatjes.


In de polder is het stil.
En wanneer het ook nog windstil is krijg je vaak mooie spiegelbeelden in het water.











Mooi hé ?
In de verte het dorp waar wij wonen.
De kerktoren gespiegeld in het water.
Links een kano, verder niemand op het water.
Zal deze roeier net zo genieten.....het moet haast wel.


In de polder barst het op dit moment van de Smienten.
Die, wanneer ik met de honden langsloop, allemaal tegelijk opvliegen.
Om een stukje verderop weer een nieuw plekje te vinden.
Prachtig vind ik ze en ze maken ook zo een gezellig geluid.
Wil je het geluid van de Smient horen klik dan op de volgend link http://vogelvisie.nl/soort/smient.php






Ook in november zijn er soms helder blauwe luchten.


















Heerlijk wandelen/buiten zijn is het in onze omgeving.



7 opmerkingen:

  1. Als ik je foto's zo bekijk,snap ik helemaal dat jij
    met je honden maar al te graag,deze wandelingen maakt.
    Het is er schitterend.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat woon je toch in een mooi gebied.....zit heerlijk mee te genieten. Wat fijn te lezen dat het herstel al zo spoedig gaat met manlief.
    Vind de foto van de knotwilg met spiegeling ook zo mooi! En dan die lieverds op de laatste foto.......dit is toch puur genieten.....
    Wens je een fijn weekend

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend. Ik heb er van zitten genieten. Wat een mooi licht zo 's morgens. Ik moet er toch ook eens op uit. Maar zonder hond komt
    daar gewoon niks van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja je moet wel naar buiten, maar een straf is het niet als ik zo jouw omgeving zie. Wat is het mooi bij jullie en wat een prachtige foto's heb je gemaakt. Dik genieten zo... fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Via ...via... op IG kom ik toevallig op je blog terecht... omdat je bij Myriam iets zei over wandelen met de honden...en ja dat wekt mijn interesse.... :-)
    Wat een leuk blog heb je met prachtige allerschoonste foto's... en kampeerverslagen... en ... een link naar een samenhaakdeken.... geweldig allemaal... ik ben meteen volger geworden.
    Leuk hoor!
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je een prachtige foto's gemaakt. Ben dol op dit landschap..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bedankt voor het delen van de mooie foto's Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...