donderdag 8 oktober 2015

Een verhaaltje.......



Langzaamaan begint hier in huis de regelmaat weer een beetje terug te komen.
Voordat we op vakantie gingen is er een nieuwe vloer in huis gelegd.
Dat was nog een boel werk.
Kasten leeg, meubels verplaatsen, schoonmaken, kasten weer vol, meubels op zijn plaats, schilderen, nieuwe plinten enz.
Maar het is wel heel erg mooi geworden en we zijn er dan ook erg blij mee.



We namen onze kleinzoon een weekje mee met de camper.
En wat was het weer leuk en gezellig, en wat hebben we het getroffen met het weer.
We deden een spooktocht mee, er was een knutselochtend, een natuurtocht, we gingen samen hardlopen, we deden spelletjes........superleuk allemaal.
Kleinkind en wij genoten.


Daarna trokken we er ook nog samen en met de honden op uit.
Het was de bedoeling om zo'n 5 weken weg te blijven.
Maar onze dochter kreeg, heel onverwacht, de sleutel van haar nieuwe/oude woning.
En dat was een boel werk.
Omdat ze door een lekkage in haar oude woning daar niet langer kon blijven wonen, moest er een beetje vaart achter gezet worden.
Dus kwamen we 10 dagen eerder dan dat de bedoeling was naar huis.
En schuurden, schilderden, boorden we gaatjes, pakten we in en uit en maakten we schoon, zodat ze er snel zou kunnen gaan wonen.
En dat is gelukt in een kleine 3 weken.
Ze woont nu in een heuse hofjeswoning.
Midden in de stad en toch zo rustig.
Zo leuk en gezellig geworden.


Deze week is het "normale" leven weer een beetje terug.
En heb ik ook nog iets creatiefs gedaan in de vakantie ?
Natuurlijk.
Ze zijn af de 168 bloemen van de Stonesfield quilt.
168 x 7 = 1176
1176 x hexagonnen op de achterkant van de stof tekenen
1176 x stofjes plakken
1176 x aan elkaar naaien
= 168 hexagon bloemen


Deed ik nog meer.
Ja.
Ik haakte een omslagdoek.
Van 7 bollen wol.
En waarom laat ik die dan niet zien.......vraag je je misschien af.
Ik haalde de omslagdoek ook weer uit.
Want wanneer ik hem omsloeg bedacht ik me.....
Dat ik dat ding nooit zou gaan dragen.
Eigenlijk liet ik me een beetje meeslepen door de hype van de OMSLAGDOEK
En ik ben helemaal geen omslagdoeken type.
Ik ga maar een ander projectje bedenken met de 7 bollen.








En nu ?
Ga ik verder met de laatste blokken van de Stonesfield.
De flying geeses.
En het vastnaaien van de hexagon bloemen.
Zitten er nog veel ideetjes in mijn hoofd, die nog uitgevoerd gaan worden door mijn handen.



Ik besteedde de afgelopen week ook heel wat uurtjes aan de vakantie foto's.
Die heb ik jullie nog niet laten zien.
En ook al waren we eerder thuis dan de bedoeling was.
Het zijn er toch weer heel veel.
Ik begon een nieuw blog.
ONZE CAMPER VAKANTIES
noemde ik het blog.
Wanneer je niet bang bent voor een overdosis aan foto's.
Neem er dan gerust eens een kijkje.
http://onzecampervakanties.blogspot.nl/  is de link er naar toe








2 opmerkingen:

  1. Je bent dus weer ijverig geweest.
    En je laat weer veel moois zien.
    Ik ga nu ook even naar je campervakanties toe.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je blokken zijn heel mooi benieuwd naar het eind resultaat groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...