maandag 15 december 2014

Christmas heart....tutorial.

 
 
 


Zin in nog iets leuks voor de kerst ?
Om weg te geven.
Of om zelf te houden.
 



Wat heb je ervoor nodig:
Lapjes stof
Naaigaren
Naainaald
Kopspelden
Vulling
Naaimachine (maar kan eventueel ook met de hand)
Haakkatoen, niet te dik
Haaknaald 1 1/2 of 2
 










We beginnen met het patroon voor het hartje.
Wanneer je deze opslaat, kun je het hartje daarna uitprinten.
Knip het hartje 2x uit stof, let op dat je ongeveer 1 cm. om het patroon heen knipt.
Leg de twee delen met de goede kant op elkaar.
Steek een paar spelden in de stof om het hartje op zijn plaats te houden.
Naai het hartje rondom dicht. Laat aan de zijkant ongeveer 4 cm. open i.v.m. keren en vullen.
Keer het hartje.
Vul op.
Naai de vulopening met de hand dicht.
 


 
 
Nu naai je om het hartje met de Feston steek (zie hierboven).
Ik gebruik hiervoor het garen waar je mee haakt, maar je kunt ook een afstekende kleur gebruiken.
Werk om het hele hartje heen.
Wanneer je aan bent gekomen waar je bent begonnen pak je je haaknaald.
En maak een halve vaste in het volgende Feston boogje.
Haak in ieder boogje:
1 half stokje, 1 stokje, 1 dubbel stokje, 1 stokje, 1 half stokje.
of wanneer de ruimte tussen de Feston steken iets groter is:
1 vaste, 1 half stokje, 1 stokje, 1 dubbel stokje, 1 stokje, 1 half stokje, 1 vaste.
Ga helemaal rond
Eindig met een halve vaste in het eerste halve stokje (of 1e vaste).
Ziet het er al leuk uit ?
Wil je het hartje ophangen ?
Haak een ketting van lossen (bepaal zelf je lengte voor het ophanglusje, maar houd wel rekening met dat het lusje dubbel aan het hartje word bevestigd)
Haak een vaste in de 2e losse vanaf de haaknaald
Haak in iedere losse een vaste tot einde lossen ketting.
Hecht af, en naai met de afhechtdraad het ophanglusje dubbel aan het hartje.
 
 







Veel plezier met het maken van het hartje.

4 opmerkingen:

  1. Hoi, hier Annasoer. Via jouw fb ben ik hier gekomen: leuk dat je ook blogt. Heb mezelf meteen aangemeld en ook hier geldt: je bent op mijn blog ook welkom (kan ook nog wel een lid gebruiken)!
    Hartelijke groetjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie combinatie het gehaakte randej om de stof. Het staat heel gezellig in de schaal bij de andere spulletjes. Ik krijg er gewoon zin in.
    Bedankt voor het patroon en de uitleg.
    ps Als ik bij mij op mijn bloggerdashbord op jou link naar dit berichtje klik, dan krijg ik te lezen dat dit bericht niet bestaat. Pas als ik op jouw startpagina klik, kom ik op je bericht. Misschien ligt het aan mij, maar het kan zijn dat anderen ook problemen hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn inderdaad erg mooi.
    En dat rood erbij is echt kerstachtig.
    Echt mijn kleur.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...