dinsdag 10 juni 2014

Kleur explosie......

 
Juni is dé rozenmaand.
Vorig jaar waren we het grootste gedeelte van de maand op reis.
Toen we weer thuis kwamen waren de meeste rozen al uitgebloeid.
Dit jaar val ik met mijn neus in de boter.
Rozenboter.
Licht roze, donkerroze, magenta, wit, geel, lila en perzik.
In de natuur vloeken kleuren niet bij elkaar.
Natuurlijk heb ik mijn voorkeur.
Roze is en blijft mijn lievelingskleur.
 

Ik ben een beetje aan het spelen geweest met mijn macrolens.
En dat spelen is leuk.
Zo maak je al snel heel veel foto's.
En belanden er ook weer heel wat in de prullenbak.



Fototechnisch stelt dit natuurlijk helemaal niets voor.
Maar de bloemen van de ruit zijn zo fijntjes dat deze toch mag blijven.


Deze Hortensia bloeit al, andere staan alleen nog in knop.
Maar wie wat bewaard die heeft wat.
Want dat is de, moeilijke kant, van tuinieren.
Altijd wat in bloei hebben.



Astilbe.
Wat ikzelf dan weer zo leuk vind, het wazige op de achtergrond.



De bladeren van de Alchemilla houden de waterdruppels na een bui regen altijd zo mooi vast.











De rozenblaadjes zorgen voor een zacht tapijtje op de buxus haagjes.


Bloesem van de braam.
Aan het aantal bloemen en bramen te zien worden dit weer heel veel potjes jam en sap.


 Het is nu echt genieten in de tuin.
 

4 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's van je bloementuin.
    Al vind je sommige dan misschien niet perfect,ik vind dat reuze meevallen.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk al die mooie tuinplaatjes! Zo sprak ik vanmorgen over het ultieme zomergevoel... daar past dit ook perfect bij!
    Nog een hele fijne, zomerse dag!
    Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie serie, Marja. Ik herken dat, proberen steeds wat in bloei te hebben. En dat valt niet altijd mee. De bloemen van de braam wil ik ook nog fotograferen, maar er komt steeds wat tussen (ik moet daar een eind voor fietsen. Hoop dat ik nog op tijd ben. Veel plezier in je tuin. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een kleurenpracht. Ik vind de braam zo mooi, ik had daar nog nooit opgelet. Dat zal straks smullen worden.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...