maandag 31 december 2012

Terugkijken naar 2012






In januari besloten we om er een speelkameraadje bij te zoeken voor Luna.
We wilden geen pup, maar het liefst een jonge hond, niet te groot, en lief.
We hebben haar gevonden.
En wat een plezier hebben die twee samen gehad in 2012.
Waar de één is is de ander.
Lekker samen rennen, spelen en zwemmen.



Met honden "moet" je naar buiten.
En meestal ging het fototoestel dan mee.
En bijna iedere dag waren er wel mooie momenten om vast te leggen.
De natuur is iedere dag anders, je moet het alleen wel willen zien.




Het tuinjaar 2012 was niet echt geweldig.
Door de kou en de vele regen bleef de oogst achter.
Maar er bleef toch nog genoeg over om van te genieten.





Ik trok er veel op uit met mijn camera.
Alleen, of met lief en onze honden.
Met een camera in je handen ga je anders kijken.
En worden zelfs verdroogde zaadbollen mooi.





Home is where the heart is.
Huis is de plek waar ik me fijn voel, waar ik graag thuiskom.




Creatief 2012.
Breien, haken, borduren, beren, patchwork, naaien enz.
Het was een bezig jaar.


En veel daarvan gebeurde in mijn atelier.
Met mijn spullentjes om me heen kwam de inspiratie als vanzelf.



2012
Genieten van, en met kinderen en kleinkinderen.


2012
Ook dit jaar trokken we erop uit met ons huis op wielen.
In juni en september trokken we naar Duitsland.


 Een mooi jaar om op terug te kijken en dankbaar voor te zijn.
Wat ik wens voor 2013 ?
Dat er wat meer liefde onder de mensen komt.
Dat we elkaar dingen gunnen.
Elkaar in zijn waarde laten.
En niet zo snel met een oordeel klaar staan.
Dat we kunnen genieten van de dingen die we hebben.
En minder kijken naar wat we niet hebben.
Genieten van al het moois om ons heen.
Positiviteit.
Vriendelijkheid.
Liefde.
Aandacht.
Creativiteit.
En daarom wens ik al mijn bloglezers een liefdevol 2013.

7 opmerkingen:

  1. Wat een mooie terugblik, dat beloofd nog wat voor volgend jaar. Ik wens jou ook een heel goed uit einde en een mooi 2013 toe.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi om dat allemaal te zien en te lezen Marja. Jij heb een mooi jaar gehad waar je dankbaar voor bent. En dat is alleen maar fijn. En daar moet je ook inderdaad dankbaar voor zijn. Dat ben ik ook. en ik hoop dat we volgend jaar weer een mooi en liefdevol jaar krijgen waar we ook allemaal gezond mogen blijven. een hele fijne jaarwisseling en een gelukkig en vooral gezond 2013. lieve groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Marja.
    Wat een geweldige foto,s.Heel leuk om te zien. Geef de honden een knuf van me. Ik heb een ouwetje van 12,5 jaar lopen.
    Groetjes van Rens

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg mooi.
    Ook jij een fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2012.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijne jaarwisseling en een gezond en gelukkig 2013 gewenst en dat we ook het komend jaar volop mogen genieten van je mooie blog lieve groet Rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je had het niet mooier kunnen verwoorden!!!
    Ik wens je alle goeds voor 2013 toe!

    Lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een lieve hartverwarmende post....
    Prachtige collages heb er van genoten. Heerlijk even terug te blikken met deze mooie beelden.
    En je woorden, helemaal waar. Kijken naar wat je hebt....koesteren. Prachtige kleinkinderen zie ik.....wat een rijkdom.
    Heb je ook dat je je, hoe ouder je wordt, je steeds kwetsbaarder wordt?
    Je hoopt op weer zo'n jaar...maar je weet het niet......
    Misschien gelukkig maar, we gaan er weer voor: 2013 heb er zin in!

    Happy new year!

    Liefs

    xx

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...