maandag 17 oktober 2011

Zitten.


Zo zag onze zithoek eruit toen we, nu bijna alweer een jaar geleden, de sleutel kregen van ons nieuwe huis. We wonen hier nu 9 maanden en hebben het gevoel dat alles op zijn plekje staat.
Een heerlijk licht huis (ik heb voor de foto's de gordijnen even dicht gedaan).
En we voelen ons dan ook helemaal thuis hier.






In deze hoek drinken we koffie, lezen we de krant of een boek, zit ik heerlijk te handwerken of gezellig kletsen met vriendinnen en vrienden.

Op tafel een bij de kringloop gevonden dienblad, een gedeelte van mijn roze glaswerk, gehaakte kleedjes en een kannetje met daarin nepbloementjes.

De gehaakte sprei over de bank is zelfgemaakt. Ik heb daarvoor dezelfde kleuren gebruikt als in de gebloemde kussens.





Deze, grote, gehaakte sprei vond ik vorige week bij de kringloopwinkel.
En dan te bedenken hoeveel uren haakwerk hier in zitten (ik spreek uit ervaring) en voor hoe weinig geld ik hem gekocht heb.
Hij heeft in ieder geval een goed huis gevonden en krijgt in ieder geval een tweede kans.



8 opmerkingen:

  1. Dat is genieten van je woonkamer. Heerlijk in je stoeltje gezellig genieten van elkaar of met bezoek of je handwerk... héérlijk!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ziet er erg sfeervol uit ...heerlijke zithoek ..en prachtig die sprei tja daar hoeft jezelf niet uren voor je haken ...geniet ervan lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet de woonkamer en gezellig Engels uit! ik hou ervan! ik kan me voorstellen dat je het hier helemaal naar je zin hebt!
    Vele groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe sfeervol je kamer.....
    Prachtig glas servies op tafel en zo'n gezellig hoekje om even bij te kletsen....
    Je sprei....een plaatje, ben dol op dit mooie haakwerk.
    Fijne avond
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige lichte huiskamer, het lijkt wel een toonzaal zo netjes!
    Je glaswerk staat mooi op dat dienblad! En die sprei zo mooi gehaakt met die kleurtjes. Dat is nog eens boffen dat je zomaar zo'n wit gehaakte sprei vindt bij de kringloop dat zal ik hier niet snel vinden hoor!
    Veel plezier in jullie mooie huisje!
    Groetjes maia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk om eens bij je binnen te kijken, ziet er erg gezellig uit! Staan -mijn- poppen ook nog ergens?

    Lieve groet, Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi Marja,
    Looks like you are enjoying your new apartment. It looks lovely.
    All the best,
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gezellig hoekje heb je ervan gemaakt, kan me wel voorstellen dat je hier vaak zit te genieten. Erg mooie vloer ook.
    groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...