vrijdag 2 september 2011

Knopen, knoopjes en nog meer knoopjes.


Ik spaar knoopjes. Waarom gaat een mens knopen sparen ?
Gewoon.... omdat er zoveel prachtige knoopjes zijn gemaakt.
Gewoon....omdat ze niet zoveel plek innemen.
Gewoon....omdat je er zo lekker mee kunt spelen.
Gewoon....omdat ze te hergebruiken zijn.
Gewoon......omdat ze zo leuk in glazen potten zijn te decoreren.
Gewoon.....omdat ze me doen denken aan mijn oma's knopendoos.
Gewoon......zomaar.



De oude knopen kaarten zijn natuurlijk het mooist.


Aan wie zijn kledingstuk zullen ze gezeten hebben?


En wat dacht je van deze tekening.


En nog een paar kaartjes.


Mooi rood is niet lelijk.


En natuurlijk worden sommige exemplaren gebruikt op de berenkleding.






Netjes op kleur in weckpotten en apothekerspotten.


Tezamen met oude klosjes, kantjes, kraaltjes enz.



8 opmerkingen:

  1. wat een prachtige verzameling heb je al;

    fijn weekend
    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een boel knopen Marja!!

    Ontzettend leuk om te zien.

    Maar jij zit ook wel heel dicht bij de bron! Hihihi!!
    Wat een pracht van een beer zie ik daar zitten! Zoals jij ze maakt,ik zou willen dat ik al zover was!

    Maar zo goed als jij word ik nooit!

    Och ja, tevreden zijn met wat we kunnen he, en ik leer elke dag wel weer iets bij!

    Fijn weekend.

    Lieve groetjes van Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ziet er leuk uit zeg ... moet ook aan me oma denken die had een mand vol ervan .... fijn weekend lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja gezellig he al die knoopjes!
    Ik kan ook zo genieten van mijn potjes vol oude knoopjes!
    Prachtige foto's heb je gemaakt en een leuke gezellig post om te lezen!
    Fijn weekend,
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig al die knoopjes. Ik zie ze al helemaal hier staan in de kast..........groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. A nice collection of buttons. I love the transparent ones. A mini hug

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerljk net een snoepwinkeltje zo.
    Heerlijk om in al die mooie knopen te wroeten.....;0)
    Prachtige exemplaren zie ik.
    Fijne avond
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. he leuk even wat te horen van je ik zie dat je knopjes spaart mijn moeder heeft poten vol met knopen ik ga wel even knopen voor je scoren ze heeft ook knopen van vroeger met stof of gehaakt je hoort nog van me liefs rommy

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...