zondag 25 september 2011

Kleurrijk en rozige stofjes maken samen een lapjesdeken.

Vorig jaar, juli 2010, zag ik op de blog The White Bench
een quilt. Monica maakte voor haar lezers een duidelijke tutorial van het maken van zo'n quilt.
Haar blog inspireert mij altijd en ik mag daar dan ook graag een bezoekje brengen.
De quilt belandde in mijn mandje "nog eens maken". Maar eindelijk kwam ik ertoe om bij elkaar passende stofjes uit te zoeken en daar 90 lapjes van te snijden.




En dan is het een kwestie van aan elkaar naaien.



En terwijl er langzaam een quilt/lapjesdeken onder je handen verschijnt wordt ik steeds vrolijker van de gezellige kleuren.


Het is zeer zeker de moeite waard om eens een kijkje bij Monica te nemen.
Hier vindt je de uitleg voor het maken van de quilt.

Deze week hoop ik jullie het eindresultaat te laten zien.

Fijne zonnige week.

7 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige quilt. Zelf ken ik er niets van maar ik kan het niet laten stiekem overal mee te gluren op blogs waar ze verschijnen. Stiekem hoop ik het ook eens te leren ....
    groetjes Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat word een hele mooie lapjes deken!
    groetjes gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi is je quilt aan het worden. Ik ben druk lapjes aan het knippen, ik vergeet steeds zo'n rolmes te kopen, stom stom stom, tien blaren (bij wijze van spreken) op m'n vingers, hahaha.

    Kirsten en Bridget en een nichtje willen ook graag een kleurige lapjesdeken. Ik gebruik dan alleen allerlei restjes, dus dat wordt een bonte bedoening.

    Maar die van jou zo mooi met lapjes op elkaar afgestemd is zo mooi, misschien moet ik voor mezelf zo'n op elkaar afgestemde maken, want het lijkt me zo gezellig staan.

    Wat heb je er trouwens tussen de boven- en onderlaag gedaan??

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind hem nu al mooi. Kan niet wachten tot het eindresultaat. succes verder. groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze heeft een prachtig blog inderdaad waar ik ook erg van geniet....net al jouw blog...altijd heerlijk om even bij je langs te komen....
    Je quilt wordt prachtig.....mooie stofjes.....
    Fijne avond
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat prachtigggg heel mooi zeg maar wat een werk maar dan heb je wel iets heel mooist fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oooooh, so wounderfull is your quilt an the Teddys soooo lovely ;O)) Have a nice time - Gaby

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...