vrijdag 11 maart 2011

Stapelen onder stolpen.


Vandaag stapel ik onder mijn stolpen. En omdat het bijna lente en de vogels buiten ons dat laten horen stapeltjes met vogels en eitjes.


Door de jaren heen heb ik al aardig wat stolpen en stolpjes bij elkaar verzameld. Groot, klein, hoog, laag, met en zonder schotel. Ik gebruik ze om mijn kleine verzamelingen onder te showen, mijn zelfgemaakte beren, zilver, kop en schotels enz.


Een rustig bijna kleurloos hoekje in huis.




Onder de middelste stolp liggen wat zilveren voorwerpen waaronder een taartschep een mooi bewerkt vleesvorkje, een kralentasje, en de zilveren breidopjes die mijn moeder vaak droeg.


Een vogelnestje, wat eitjes, nepvogeltjes en wat oude stoffen bloemetjes.


Het schilderij op de achtergrond hing altijd bij mijn oma in huis.







Voor nog meer stapels......kijk dan even op de blog van Irma...



Fijn weekend allemaal.

26 opmerkingen:

  1. Prachtig je stapels!
    Hartelijks,
    Makkie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuke stapels met die nestjes er onder, staat lief.

    fijn weekend
    liefs...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een prachtige stolpen, een mooie lente stapel
    groetjes floortje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Uw foto's zien er erg leuk. Ook uw tassen zijn mooi! vooral mooi is je header

    fijn Weekend Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi met rommy wat een leuke stapeltjes heb je weer uitgevogelt heb je die van mij ook gezien met minty er bij de stapel als je ooit weer zo klein beertje wil maken wil je me het dan even zegen ik wil er nog wel 1 een dan met roze ik wens je een heel fijn weekend hoor graag van je liefs rommy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een heerlijke manier van stapelen, zo blijven je spulletje lekker lang mooi én stofvrij natuurijk, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Blijft mooi om te decoreren, stolpen in alle soorten en maten..ik begin mijn verzameling nog maar net....
    groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke stapels en prachtige stolpen!

    Fijn weekend,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat heb je een leuke stapels onder je stolpen! en mooie herinneringen..

    zonnig weekend!
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig mooie stapels en stolpen. En zo lente-achtig al!
    Groet'n Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben dol op stolpen, zo mooi je verzameling en alles wat je erbij verzameld hebt, super joh!!

    Groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hoi hier ben ik weer ik bedoel de zelfde maar dan met een roze kantje en bloemtje voor de rest mag ze wel op minty lijken dan heb ik 2 zusje als je het leuk vind om nog 1 te maken voor mij ben er erg blij mee liefs rommy anders kan je me ook even mailen groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw, wat een prachtige post is dit, ik hou van alles wat ik zie. Ben zelf al helemaal gek van stolpen en zeker als er zulke mooie spulletjes onder zitten :)
    Maar die prent vind ik helemaal geweldig, zeker omdat ze van je oma komt,ik ben dol op oude spullen met een geschiedenis!
    Fijn weekend van Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. The cloches are such a pretty way to display things Marja.
    Beautiful photographs!
    Susan x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Marja,

    Mooi hoor, je stapels!!

    Je hebt een boel van die mooi hoge stolpen! Leuk!!

    De nestjes zijn wel heel toepasselijk he, Met het voorjaar en Pasen op komst!!

    Fijn weekend, groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk stapels zeg!!
    Vooral die kopjes vind ik leuk.

    Lieve gr Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een lieve stapeltjes!

    fijn weekend,
    lieve groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie voorjaarsstapel!!
    Die vogeltjes vind ik zo lief,groetjes ROmkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een lief leuke stapel, lekker zin, maakt mij toch niks uit.

    Het ziet er gewoon gezellig uit.
    Goed weekend, kan niet anders dan dat het gezellig wordt.
    Groetjes van Claudia van de kleine hornte.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat heerlijke voorjaarspost hier.
    Dat kopje ...zo mooi op die ranke voetjes......
    En dan zo leuk met de voorjaars nestjes en vogeltjes.... ik voel al helemaal de lente ;0)
    Fijn weekend
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie stapels en heel bijzonder onder je stolpen echt een prachtige verzameling.

    Een gezellig weekend
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wat een super leuke stapels zeg..die van die kopjes met het vogeltje vind ik helemaal geweldig/ heb helaas haast geen stolpjes anders had ik zeker meteen een paar kopjes opgezocht
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hay Marja,

    Meis wat een prachtige foto's en zo leuk bedacht, zo onder de stolpjes te stapelen..super!

    Wilde je bedanken voor je lieve worden op mijn blog.


    Liefs,Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lieve Marja,
    the nest is soo wonderful and this are very lovely pictures!! I love your blog!! I cannot wait to see the pictures of the bears. I´m pleased that you have fun with them!
    have a fine day with lot´s of sunshine
    warmest hugs
    Astrid

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...