woensdag 28 april 2010

Nieuwe beren en een honden verhaal.


Ondanks het mooie weer van de laatste weken en het druk zijn met de tuin weer op orde brengen, heb ik toch ook nog de tijd genomen om een nieuwe beer te maken. Hierin kan ik mijn ei kwijt, en zo ontstaan zomaar weer nieuwe creatie's. Deze beer is een grotere uitvoering van beertje Lace.....Klik.......
Tenminste het patroon, want het jurkje is ook weer anders. En als extra draagt ze over haar schouder een gehaakt tasje, voor lippenstift en mobieltje. Een echte dame dus.







Deze beer was weer een opdracht. Een vriendin van mij woont in een prachtige, in oude stijl, gerestaureerde boerderij. In haar tuin staat een schuurtje waar ze eigenlijk niets mee had, het stond dus op de planning om afgebroken te gaan worden. Gezellig bij een kopje thee op het terras grenzend aan het schuurtje zag ik het helemaal voor me hoe daar een theehuis/prieeltje van te maken. En zo samen kletsend over hoe het zou kunnen worden werd het al snel werkelijkheid. Het schuurtje werd niet afgebroken maar veranderde in een theehuis/atelier/prieel. Ik heb het nog niet gezien maar snel een kijkje nemen (en natuurlijk volgen er dan ook foto's). Van de gordijnstof die ze gebruikte in het huisje heb ik deze beer gemaakt. Ik weet zeker dat ze een prachtig plekje heeft gekregen.



En dan mag ik ook nog even aan het woord. Zoals jullie kunnen zien groei ik aardig. Maar ik heb het hier dan ook erg naar mijn zin. Bijna 5 maanden ben ik nu alweer en weeg 16 kilo. En volgens alle hondenkenners buiten groei ik nog wel een stukje door. Dat kunnen ze aan mijn poten zien, zeggen ze.
Ach het zal allemaal wel. Met deze blik in mijn ogen krijg ik in ieder geval heel wat voor elkaar. Mijn baasje zegt dan vaak dat ik niet zo zielig moet kijken, maar die hondenkoekjes zijn zo lekker daar wil je wel even zielig voor kijken.

Soms als ik even helemaal nergens zin in heb dan kun je me zo vinden. Mijn favoriete plekje ???? Dat heb ik eigenlijk niet als het baasje maar in de buurt is leg ik mijn moeie hoofd te rusten. Aan haar voeten, in de keuken, buiten op het balkon het maakt me allemaal niet uit.
Ach en dit zijn dan die grote poten waar iedereen het steeds over heeft. Maar wat vinden jullie er nou van zijn ze echt zo groot. Heb je die van mijn baas nog niet gezien met zijn maat 46. Dat zijn pas grote po.....sorry voeten !!!
Het is goed uitrusten na lekker buiten spelen. Iedere dag is er in het park speelkwartier. Er is dan een bijeenkomst van alle honden uit de buurt en gezellig dat dat is. Grote, kleine, harige, lange staart, korte staart het is.........alle honden verzamelen tijd. En dan is het rennen geblazen. ik geloof dat ze me wel leuk vinden want ze willen allemaal  tikkertje met me spelen. Maar moe dat je er van wordt.

En natuurlijk ga ik ook nog steeds rennen met mijn baasje. Drie keer in de week gaan we joggen, zo noemt ze het, en ons rondje wordt steeds iets langer. Ik ben een gelukkige en tevreden hond.

10 opmerkingen:

  1. Wat een beeldschone beertjes...allebei.
    J vriendin zal er zeke blij mee zijn.
    Ben ook héél benieuwd hoe haar tuinhuis gaat worden in nieuwe staat van dienst!!

    En tja..die hond...zo'n schatje...die oogjes...daar smelt je och van!!

    fijne avond...groetjes Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. her en der doen de letters van mijn toetsenbord het niet...(als ik te snel typ dus)maar neem aan dat je het wel begrijpt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat kun je er toch wat van!!!
    Prachtig die beer voor je vriendin
    zou bij mij ook niet mistaan!!
    En je kleine 16 kilo hond is ook om op te eten!!
    Krijg je nog een hele kluif aan!!
    hahaha
    Ik wens je een hele fijne
    koninginnebrocantedag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige beer heb je gemaakt , wat een creativiteit , als ik dat moest doen dan zouden de oren scheef zitten en haar bips aan de voorkant , dit om maar even aan te geven dat ik totaal niet kan naaien .......
    Je hond is ook een schatje zeg , mooi koppie !

    Fijn trouwens dat je even reageerde op m'n blog .
    Hartelijke groet van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Marja,

    Wat weer een dotje is het geworden! Kan me best voorstellen dat je hier behoefte aan had! Bij mij volgen er vast en zeker ook nog een helboel.
    Oefening baart kunst, toch!!

    Wat is dat nou voor een stofje,dat je hier voor gebruikt hebt, ik vind het zo moeilijk bestellen via internet.
    De beer van het gordijnstof is bijna net zo mooi!! Je vriendin zal er blij mee zijn, denk ik!!

    Fijne zonninge lentedag!!

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is nu één uur 's nachts en kijk nog even bij jou en zie weer zo'n heerlijke post. Werkelijk schoonheden zijn je beren, zo mooi en verfijnd gemaakt, een lust voor het oog. En met d'r dames tasje, zo schattig.
    En enorm leuk hoe je Luna steeds zelf aan het woord laat, het is ook wel een enorme schat zeg, die lieve oogjes, en wat zijn ze bijdehand hé. Jaaaa aan de wollige grote voetjes is goed te zien dat het zeker een maatje meer gaat worden. Heb genoten van je post.

    Een heerlijk weekend gewenst...
    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lieve post is dit .
    Zowel je beertjes als Luna.
    ♥ lieve groet RINI ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Marja, wat is het toch een schatje he, al 5 mnd wat gaat die tijd snel, net zoals onze sjuul, daar waar ik ben, is zij ook. heerlijk toch. en je beren zijn van gans grote klasse, geweldig vind ik ze. lieve groeten van mij, Janine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. what a sweet dog! Is he an irish wolfhound?

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...