vrijdag 25 september 2009

Jut en Jul.


Eerst was er Jut en toen kwam Jul.
Het kleinste beertje had ik al eerder gemaakt. klik hier En in opdracht heb ik een grotere versie bedacht.



Dat betekende de breipennen opzoeken. Want het pakje is ook eigen maaksel. Pennen twee, dunne katoen en het patroon aanpassen aan de maat van de beer. Tot slot het pakje een oude look geven door het in de thee te zetten te bestrooien met kaneelpoeder, en in de oven te laten drogen. Het is wel aan te raden om tijdens het drogen niet al te ver uit de buurt van de oven weg te lopen. Het zou slordig zijn wanneer er alleen wat zwarte draadjes uit de oven gehaald konden worden. lol......



8 opmerkingen:

  1. Wat zijn je beertjes prachtig!! Ik vind dat wat ze aan hebben mooi gebreid. Je hebt mooie foto's van je beren genomen. Super!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die Beiden sind wieder allerliebst :O)) Have a lovely weekend - Kind regards Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een mooi koppeltje weer, jouw beren zijn allemaal stuk voor stuk zooooo moooi! Ik vind het gebreide pakje ook helemaal geweldig. Je schrijft in opdracht, betekent dat dat de beer weg gaat?
    Fijn weekend, gr marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och, dat zijn schattige beren.

    groetjes, Julianna

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vroeg me direct al af hoe je nu die perfecte oude witte kleur kreeg, maar het antwoord staat alweer in de post! Heel geslaagd weer, vind ze allebei helemaal leuk. Nu wachten tot Mejuffrouw M. thuiskomt, vraag ik aan haar wanneer er studiedag is en mail ik je terug. Groetjes en een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig Marja !!

    Zoals altijd zijn je beren weer hardstikke mooi, en perfect afgewerkt!! En alles heel mooi op elkaar aangepast!

    Mijn compliment!!

    Ik heb het te druk op dit moment, alleen zo af en toe een bloemstuk/krans, moet ik gewoon maken. Zo tussendoor!!
    Ik hoop na deze drukke maanden toch eindelijk aan de beren te kunnen beginnen!!

    Fijne zondag, groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Marja,
    jut en jul zijn echt twee schatjes en grappig hoe jij dat doet in de oven,nog niet eerder gehoord.Maar het resultaat mag er zijn.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...