zondag 12 juli 2009

Onze nieuwe badkamer.








Onze nieuwe badkamer is af. En precies zo geworden als we voor ogen hadden. Wanneer er bij ons in huis iets verbouwd gaat worden gaan we meestal niet over 1 nacht ijs. Ik begin eerst met het verzamelen van allerlei foto's uit woonbladen om er achter te komen hoe we het willen hebben. Natuurlijk heb ik dan al een bepaald beeld voor ogen en vallen er allerlei dingen af, niet te modern, niet strak, wel nostalgisch. Al jaren droomde ik van een tegelvloer met ingelegd patroon, de z.g.n. Portugese tegel. we vonden de tegels bij een tegelhandel in Rijssen. Maar bij navraag bij deze tegelwinkel raadde de eigenaar dit soort tegels af. Te kwetsbaar voor vlekken, en zelfs na een behandeling kon ie ons niet garanderen dat de tegels geen vlekken zouden oplopen. En hoe graag ik ze ook wilde dit was niets voor mij want binnen de korste keren zou ik me ergeren aan de vlekken. Dus voor ons geen Portugese tegel. Dan maar op zoek naar iets anders. Maar wanneer je iets zoals dit in je hoofd hebt, is iets anders al snel niet net zo mooi. Zo ging er weer een half jaar voorbij. Bij toeval, Hans moest voor zijn werk een bezoek brengen aan een tegelhandel, vond hij een vloer welke wel geschikt was voor natte ruimte's. Het badkamer meubel was ook niet te vinden, in ieder geval niet wat we wilden. Maar ik heb een zoon met twee rechterhanden, en met foto's uit woonbladen hebben we samen een meubel ontworpen.























Natuurlijk moet er een blad op het meubel, dit hebben we laten maken bij een natuursteenbewerker. Onze badkamer is niet heel erg groot, het badkamermeubel hebben we daarom laten maken in inham bij de deur. Genoeg kastruimte voor handdoeken en toiletgerei, en genoeg blad om ook nog iets leuks op te zetten.


















Het douchescherm (we hebben voor een inloopdouche gekozen) hebben we laten zandstralen. Dat was allemaal best wel spannend omdat je het patroon uitzoekt uit een boek en je er geen idee van hebt hoe groot het patroon gaat worden en hoe het er gaat uitzien wanneer het scherm helemaal klaar is. Het was trouwens nog een hele toer om het glasscherm 4- hoog te krijgen want de jongen die het af kwam leveren was niet verteld dat ie de lift in moest met het scherm, en was bovendien alleen. Loodzwaar is ie en paste maar net in de lift, een beetje op zijn kant en met wat blauwe plekken, omdat mijn handen klem zaten tussen de liftdeuren kwam ie uiteindelijk in huis te staan.






















De kranen hebben we in de stijl van de badkamer uitgezocht. En ook de spiegel met geslepen rand (Ikea) past er goed bij. Het heeft alles bij elkaar toch wel 1 1/2 jaar geduurd voordat we aan de verbouwing begonnen. Heelwat sanitair winkels en tegelhandels hebben we van binnen gezien maar het is helemaal geworden zoals wij het wilden. Zo zie je maar dat er van een kleine ruimte zeker iets te maken is. En met de hulp van een super handige zoon en schoonzoon is het onze droombadkamer geworden.

In het echt zijn de kleuren van de badkamer minder geel. Het valt niet mee om foto's te maken, met flits word het veels te wit en zonder weer iets te geel.




Nog nieuwsgierig hoe het was klik dan even op deze link:
Voor maar nog geen na foto's.

Dan kun je nog even zien hoe het was.





Doorkijkje vanuit de inloopdouche.



























































15 opmerkingen:

  1. Ooooooooh! In 1 woord prachtig! In 2 woorden helemaal geweldig! Ik kan me goed voorstellen dat je hier helemaal mee in je nopjes bent. Ik herken het verhaal van de tegels, dat hadden wij voor in de keuken. Wij hebben toen oude cement tegels genomen, a hell of a job, maar zo de moeite waard. Wat jij genomen hebt vind ik ook heel mooi. Ik ben benieuwd of het je goed bevalt, want hier moet de badkamer ook nog (op termijn). Je spiegel (ik heb er al zo vaak mee in mijn handen gestaan bij Ikea), je meubel, de witjes, de gezandstraalde deur, maar ook de deur naar buiten, ik vind alles even geweldig, helemaal mijn smaak! Geniet ervan! Vandaag maar een hele hammam behandeling (verkrijgbaar bij Rituals) stel ik voor! Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I see all the sweet Cath kidson goodies! I love how you have them displayed!
    happy sunday!
    vivian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is prachtig geworden. Ben héél jaloers op zo'n mooie badkamer. Die kast staat ook super. En die kranen..........
    Ik kan mijn k... amper keren in mijn douche.

    Geniet ervan, na al dat werk.
    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Owww.... dit is echt een prachtige badkamer geworden!!! Je kunt zien dat jullie er goed over nagedacht hebben, alles is gewoon perfect! Helemaal mijn smaak hoor, zo lekker nostalgisch! Ik ben jaloers op je geduld. Bij mij is het altijd liever gisteren dan vandaag en dan gebeurt er nog weleens iets overhaast. Goh, je komt hier toch niet meer onder de douche (mét prachtige deur!) vandaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Marja,
    Ik zie dat je naast je tuinblog nog meer schrijft! Wat een mooie badkamer, lekker nostalgisch en sfeervol. En mooi aangekleed met al die heerlijke zeepjes. Geniet ervan!
    groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat hebben jullie een prachtige ruimt ingericht zeg! ik ben er helemaal stil van zo mooi.....
    niet zo standaard en zo sfeervol, ded juist kleuren echt helemaal tot in de....poerfect! en die deur!!! ik vind het een plaatje. nu maar lekker badderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. anderhalf jaar geduld maar dan heb je ook wat!!!!!!!!!!!mooi zeg!!!

    en nu lekker genieten...
    ik wens je heel veel douche plezier!!!

    groetjes....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou zeg, je moet dan wel op vakantie maar dan heb je ook wat: geweldig zo'n zoon, is ie nog vrijgezel ? Zou hem graag lenen, want heb je gelezen dat ik een waterleiding breuk in de badkamer heb gehad ? Ik ben ook nog door de wc pot gezakt ( ! ). Mischien moet ik ook iets gaan begrijpen ? Het is echt prachtig en zooo nostalgisch sfeervol geworden. Nu netjes houden he.
    Heel veel plezier . Een romantic shower is a joy forever....
    Ariadone

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou dit was al het werk meer dan waard zeg. Het was even doorbijten maar nu voor jaren en jaren heel veel plezier.
    Wat een gezellige sfeer heb jij er gemaakt zeg......genieten.
    Ik zou volgens mij 3 maal daags gaan douchen.........
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is tie mooi geworden en wat zul je staan te genieten van je mooie uitzicht door die prachtige gezandstraalde deur heen. Je kunt echt zien dat je met beleid en met veel goede smaak te werk bent gegaan. Geniet er lekker van!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Marja, sjiek is het geworden !!

    Je kunt zien dat er goed over nagedacht is!

    Na al dat werk, kun je er nu ook echt van gaan genieten. Fijn voor je!

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  12. OOOOOOOHHHH Marja, wat is dat mooi geworden!!! Dat douchescherm is schitterend en ik kan niet geloven dat die spiegel gewoon bij de ikea vandaan komt!! Wat moet het heerlijk zijn om in je badkamer te vertoeven!!

    Groetjes
    Brigitta

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Marja,
    ooohh,wat is het prachtig geworden,het zal nu elke dag genieten zijn voor jullie in deze mooie badkamer.Het zal hier nog wel even duren voordat de badkamer aan de beurt is,maar ik hoop toch niet al te lang.De spiegel van Ikea staat bij mij ook al heel lang op mijn verlanglijstje,echt zo mooi.....
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. meid, een plaatje, wat mooi, daar zul je wel niet meer uitkomen denk ik zo, alles is zo mooi op elkaar aangepast, echt een wauw badkamer, zo uit een boekje, veel plezier ermm. Greetz van jeany

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Marja , ik kan mij voorstellen hoe gelukkig jij bent met je droom badkamer .
    veel geluk ermee !
    Lieve groet Rini

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...