maandag 6 juli 2009

Granny's


Mijn laatste bericht hier is alweer van een hele tijd terug. Maar dat betekend niet dat er ook niets creatiefs (alsof tuinieren en schilderen niet creatief is) uit mijn handen komt. Maar zoals jullie op mijn andere blog Rosabeer

en RosesFruitandMore wel gelezen hebben waren heelveel redenen om even iets minder te bloggen. De 400 granny's zijn af en ik ben begonnen met het in elkaar zetten van de Quilt. Nu is het met de zomerse temperaturen van de laatste tijd niet echt lekker om met een wollen deken op je knieen te zitten, maar het begin is er. Het is een leuk werkje om te doen want onder je hand vandaag verschijnt een vrolijk gekleurd geheel. Wanneer ik zo'n 36 blokjes aan elkaar heb gehaakt werk ik eerst alle draden af en ga weer vrolijk verder met een nieuwe rij. Nog even geduld voor het eindresultaat.











Omdat mijn hoofd vaak vol zit met allerlei plannen en leuke ideetjes heb ik me in de vakantie voorgenomen om na thuiskomst niet meer zo achter mezelf aan te lopen maar te proberen om gewoon is 1 ding tegelijk te doen en nu 3 weken later lukt dat me nog steeds en bevalt het me heel goed om bijvoorbeeld alleen met eten koken bezig te zijn en onderhand niet te bedenken en soms ook tegelijkertijd bijvoorbeeld de was in de machine te doen, de kat eten te geven en de laatste nieuwe posts te lezen. Wat een rust geeft dat. Waarmee het me alleen niet lukt, zijn de handwerkjes want daar moet afwisseling in zitten. Vandaar dat er alweer nieuwe wol gekocht is en de eerste granny's voor een plaid al gehaakt zijn. Met het oog op de koude winterdagen (hoe bedenk je het bij deze temperatuur) wordt dit een lekker plaidje voor op de bank. 7 rijen breed en 7 rijen lang moet ie gaan worden. En ieder keer als ik er 7 af heb zet ik ze ook meteen in elkaar zodat het draadjes afhechten iets minder vervelend lijkt.

7 opmerkingen:

  1. Oh, what a beautyfull Colour :o) Have a god week - Livs Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik begin hier dus ik heb de benodigde informatie uit je andere blogs nog tegoed. Leuk!! Ik denk dat ik je tip maar eens moet gaan volgen. Vanochtend zat ik een uur te vroeg bij de tandarts! Gewoon niet goed opgelet! Vervolgens maar wat foto's gemaakt (ze zitten met allerlei andere geneeskundige praktijken in een prachtig opgeknapt Jugendstil pand). Toen al fotograferend naar huis. Kwam een man me achterna gereden omdat ik mijn vest was verloren. Multitasken? Niets voor mij dus! Ik ga je tip proberen en laat je weten hoe het hier gaat, ok?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. meid wat een werk, maar hij ziet er prachtig uit, echt een granny sprei. ;))), Liefs van mie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je bent idd erg druk zeg met creaties....maar zo mooi.
    Wat een pracht plaid en prachtige kleuren.......
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het wordt erg mooi zo te zien. Ben erg benieuwd naar het eindresultaat.

    En wat een moed om al weer met een nieuwe te beginnen. Het lijkt me wel een heerlijk werkje om te doen. Je kunt het zo pakken en als het moet, ook zo weer wegleggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nooit geweten dat die dingen Granny's heten !!
    Ik heb heel wat gehaakt,deed ik liever als breien !

    Misschien dat ik er ook maar weer eens aan moet beginnen!

    Iets leuks voor m'n kleindochter misschien?Ik zal er eens over denken.

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Congratulations for your beautiful blog!! All your works are extraordinary!!!
    Meli

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...