dinsdag 14 juli 2009

Cursus beren maken

Cursus beren maken




Vanaf September 2009 start ik met nieuwe cursussen beren maken.

De cursus kan zowel overdag als 's avonds gevolgd worden.

's Ochtends van 09.00 - 11.00 uur of van 10.00 - 12.00 uur.

's Avonds van 20.00 - 22.00 uur.

Voor het maken van de beer zijn 4/5 ochtenden of avonden nodig.

Kosten € 7,50 p.p. per ochtend/avond excl. materiaal.

De beren worden gemaakt van mohair stof, met de hand genaaid en eventueel aangekleed met strikjes, jurkjes. gebreide en/of gehaakte hemdjes waardoor de beer een lieflijke uitstraling krijgt.

Er bestaat de mogelijkheid om uit verschillende beren te kiezen.

De beren hebben een brocante uitstraling en passen daarom goed in een brocante interieur.


Voor meer informatie kun je me bellen op telefoonnummer:

E-mail: rosabears@live.nl



"Live your dreams" schreef Lidwien van de blog Lili M. in een reactie op mijn post van 30 december 2008 A Year in Review. En eigenlijk was ik al een lange tijd aan het nadenken over "iets leuks doen met mijn hobby's". Mijn hobbykamer/atelier was inmiddels klaar en ik beschikte nu dus over een ruimte om mijn plannen tot uitvoer te brengen. Een flinke depressie/burnout gooide echter roet in het eten. Ik was tot niets in staat en leefde op de automatische piloot, er was niet zoveel meer leuk in die periode zelfs van een vakantie kon ik niet echt genieten. Het was net alsof ik twee personen was. Naar buiten toe net doen alsof er niets aan de hand was. Thuis kon ik mezelf zijn en was alleen maar verdrietig en moe, zo verschrikkelijk moe, alsof er een deken over mijn hoofd werd getrokken van moeheid. Maar bij 1 ding voelde ik me wel goed, creatief bezig zijn. De eerste 3 maanden ben ik bijna niet onder de mensen geweest, ik kon met niemand een gesprek aan gaan zonder in huilen uit te barsten, maar ik ben in die tijd veel creatiever bezig geweest dan dat ik altijd al was. Ik denk dat het zo moet zijn. Soms moet je heel diep gaan om er achter te komen wat je nu eigenlijk wilt. En met behulp van mijn allerliefste begripvolle lief, die in deze tijd een enorme steun is geweest en nog is, mijn kinderen en mijn vriendin M. ben ik er weer uitgeklommen. Bijna een jaar later heb ik mijn "dream" omgezet in een daadwerkelijk plan. Ik ga het gewoon doen !!!!! De banners liggen klaar en kunnen uitgedeeld worden en het allerbelangrijkste "ik heb er heelveel zin in".

Wordt Vervolgt.


11 opmerkingen:

  1. Hoi, jammer dat je zo ver weg woont. Ik zou graag een curcus bij je volgen, dat is nu wat ik zo mis hier in duitsland. Lekker gezellig met elkaar knutselen. Ik wens je heel veel succes met alles wat je nog gaat doen !!
    Groetjes Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat leuk dat je dat gaat doen!!!!!!!!
    ik wou dat ik dicht bij je woonde...(dat is volgens mij niet zo....)
    ik wil je alvast heel veel plezier en geluk toewensen met je cursus!!!
    en wat schrijf je een mooi verhaal(herkenbaar...)ik blijf je volgen

    lieve groeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo zeg wat knap van je en wat gun ik je het van harte.......
    Maar idd na zo'n dal is de top weer des te mooier en wat fijn dat je familie je zo heeft gesteund, wat ben je dan rijk.
    Tja ook ik moet helaas zeggen dat ik niet in de buurt woon, maar anders..........zo leuk deze workshop.......
    Heel veel succes, het wordt vast een groot succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga kijken of ik zo'n cursus bij je kan volgen. Van 10.00 tot 12.00 dat moet volgens mij te doen zijn! Whoepieeeeee! Ik heb er nu al zin in! Je hoort nog van mij!! Ben ik ff blij dat jij je droom gaat leven, heb ik er ook nog plezier van hihihi, dat moest natuurlijk zo zijn hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wist niet dat je cursussen gaf,of begin je er nu mee?
    Heel erg leuk, ik zou me meteen aanmelden.Jammer dat ik niet in de buurt woon!

    En ik ben blij dat je er weer bovenop gekomen bent !Ik heb het niet echt gemerkt,je hebt steeds zoveel leuke en nieuwe ideeën !!

    Ik wens je heel veel succes met al je leuke plannen !!

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Marja,
    wat ben ik blij voor je dat je er helemaal bovenop bent gekomen.Super dat je je droom werkelijkheid laat worden.Inderdaad ook voor mij geld erg jammer dat ik te ver bij je vandaan woon, want ik zou graag een cursus bij je willen volgen,vind je beren er altijd zo mooi uitzien.
    Veel succes,groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hello I write from Italy.

    Yours Teddy are a really WONDERFUL!

    Compliments a lot!

    KISSES from Italy. NI

    (I'm a your follower!)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Uit iets slechts komt altijd iets goeds! Ken je dat gezegde? Ha, ha ik lijk dominee Gremdaat wel. Maar zo'n gezegde (of is het een spreekwoord) ontstaat niet voor niets! Geniet van alle stappen die je vanaf nu gaat zetten. We blijven je volgen, laat dat je stimulans zijn! Wij bloggers vormen een warme kring om je heen.
    Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige beren maak je! En je gaat ook een cursus geven. Lijkt me geweldig om te doen, ik heb nog nooit een beer gemaakt, hoor, maar het lijkt me ontzettend leuk! Aankomende maanden heb ik het waarschijnlijk nog een beetje te druk met mijn eigen nieuwe start op werkgebied, maar ik hou het zeker in de gaten!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hi Marja!
    your bear is sooo cute!
    Blessings,
    Monica.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hello I saw your beautiful bear on Lili M you are so very talented I love your work...I would love to do a class soooo much, may be your next set as I am away for a little while but when I get back ooh that would be good.
    Hugs Lynn xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...