zondag 12 oktober 2008

Genieten van de Herfst.


Ik hoop dat ik jullie niet verveel met mijn foto's van de Amsterdamse Waterleidingduinen, maar wij kunnen er geen genoeg van krijgen. Zaterdagochtend maar weer eens vroeg opgestaan (de wekker loopt hier de hele week om 05.55 uur af maar voor dit laten we hem zelfs op zaterdag of zondag om dezelfde tijd aflopen), zo vroeg dat het nog heel erg donker was toen we de auto op de parkeerplaats achterlieten. Maar wat was het weer de moeite waard.
Dit soort foto's krijg je wanneer het net licht begint te worden. En niets ge-photoshopt gewoon echt zoals het was.
I hope I don't bore you with my pictures of our walk in the Amsterdamse Waterleidingdunes, we can't get enough of it. Saterday morning we went very early there, it was still dark when we park the car. But it is worth it. This photo is not photoshopt, that are the real colours in the early morning.

Het is paartijd en de mannetjes sloven zich dan ook verschrikkelijk uit, om je heen hoor je ze burlen. Je kunt het vergelijken met een harde langdurige boer.
The men deer are burling very loud to impress the ladies
Deze meneer lag van het zonnetje te genieten, na gedane arbeid is het goed rusten !!!!
This man lies in the sun, afther hard work you need some rest !!!!!!


Deze 3 heren liepen een hele poos voor ons uit, af en toe keek er eens 1 om, om te zien of we niet te dichtbij kwamen.
This three men are walking in front of us for a while, sometimes one looks behind to see we don't come to close.




De achterkant is bijna net zo mooi als de voorkant.
The back even as beautiful as the front.




Het verkleuren van de bomen geeft ook hele mooie plaatjes en het ruikt ook zo heerlijk naar herfst.
The colours of the trees are so beautiful and the smell of fall is so nice.

Mistig maar daarom niet minder mooi.


Wat hebben we weer genoten en wat hebben we weer veel gezien. Dat het in zo'n druk stukje Nederland nog zo stil kan zijn.

What a great day we had again.





3 opmerkingen:

  1. Heerlijk! Ik kan hier ook intens van genieten, al zei ik je eerder al dat wij het weekend altijd wel iets bij moeten trekken omdat we de hele week na 12-en naar bed gaan en om kwart over 6 weer op...Maar ook later op de dag is ons landje mooi. Twee weken geleden zijn wij naar Oudewater geweest, prachtig stadje en zijn we langs de Vlist weer terug gegaan en gisteren waren we op pompoen jacht langs de Lek en de Linge. De wandeling tussen Leerdam en Acquoi (als ik mij goed herinner) kan ik je absoluut aanbevelen.
    Nog bedankt voor je hartelijke felicitaties trouwens! Ik wens je een fijne week, groetjes L.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto´s vooral die eerste vind ik erg mooi!
    En ik ben helemaal jaloers op jouw ontmoetingen met de herten. Na onze ´wildlife spotting´ ervaringen op vakantie ben ik helemaal verslaafd geraakt aan het zien van wilde beesten. Misschien moet ik toch maar eens wat vroeger mijn bed uit.
    Groetjes en fijne week,
    M

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige foto's weer !
    Dit zal mij nooit vervelen, blijft zo mooi en bijzonder...

    wij zien ze hier ook bijna dagelijks... reeën in het wild en pas ook zo'n megagroot edelhert, maar dat zijn echt geweldige "genieten" momenten, wat bijzonder blijft

    dus vooral mooie foto's blijven maken !!

    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...