maandag 29 september 2008

Twins

Twee nieuwe beertjes gemaakt, met wat grotere voeten, handjes met wat meer vorm en de ogen zijn doorgepit. Ik kan hier niet zo gauw een andere naam voor verzinnen, maar door met een stevige draad van oog naar oog de draad een aantal keer aan te trekken krijgt het kopje wat meer vorm.

I made this two bears last week, they have got larger feet, hands with fingerforms in it and the eyes lie deeper in the head. I don't know how you called it in English but I used a strong tread and pull it from eye to eye so the head gets more shape.

Hier zitten ze samen in mijn naaibox (eigenlijk is het een oude houten bestekbak) met oud naaigerei zoals, maasgaren, klosjes, knoopjes, kant en band.

Here they are sitting in my sewing box with old sewing-things like tread, buttons, lace and ribbons.

Ik ben nog niet helemaal tevreden over de aankleding, of zeg maar, geen aankleding maar de inspiratie ontbreekt een beetje. Ik had al kantjes en bandjes geprobeerd maar vond dat voor deze beertjes toch iets te zoetig. Misschien laat ik ze gewoon maar zijn zoals ze zijn.

I am not yet entirely satisfied concerning the furnishing, or say but, no furnishing but the inspiration is lacking a smattering. I had already tried lace and ribbons but found that for these bears nevertheless something too sweetish. Perhaps I let be them simply but such as them.

Dit lintje met muntje kon nog net wel vond ikzelf.



4 opmerkingen:

  1. Wat een schatjes weer! Zucht.... dit lijkt me nou zo leuk om te doen, maar ook wel erg moeilijk! Je bent een supertalent!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal leuk weer! Heel knap dat je de beren toch iedere keer weer een heel andere uitstraling weet te geven. Ik vind deze beertjes wel wat mannelijks hebben, dus geen kantjes vind ik wel logisch. Je zou ze inderdaad zo kunnen laten, ik vind ze àf! Complimenten weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook deze zijn weer geweldig !!
    Heb jij een basispatroon, of ontwerp je alles zelf ?
    Ik zou ze zo laten, zonder kleding.
    Het lijken net 2 stoere jongens !!

    Ik heb een link geplaatst op Cre by Thea, als het niet goed is, wil je het me dan even laten weten ?

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lieve mooie beertjes heb je weer gemaakt.Zo schattig in dat houten doosje en dat muntje om de nek vind ik hartstikke leuk staan.
    Ga je ook naar Ahoy ?

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...