dinsdag 5 augustus 2008

Minty


Doordat het in de zomerperiode wat rustiger is op mijn werk heb ik even wat tijd om tot mezelf te komen, wat op te ruimen, ordenen, te beren en wat meer blogjes te plaatsen. Ziehier het resultaat van een middagje knutselen. Mijn naam is Minty en ik ben zittend 8 cm. klein.
Because in summer period it is quiet at my work I have some time to come to myself, do some cleaning, organise, making some bears and make some more blogs. My name is Minty I am sitting 3 inches tall.

Wanneer ik een beer uitknip uit de stof weet ik eigenlijk niet hoe ie er uiteindelijk uit gaat zien. Het patroon geeft natuurlijk wel een idee van hoe lang de armen en benen, hoe dik de buik, en hoe groot de oren gaan worden maar het vullen, de ogen, neus en het wel of niet aankleden maakt het geheel af. Het vullen is een secuur werkje en je moet oppassen dat je niet door de stof prikt of dat de naadjes weg rafelen. Bij dit beertje is dit niet helemaal gelukt hij/zij heeft een lichte beschadiging opgelopen bij de neus. Vervelende rafelstof is het. En zo zonde van al het werk/uren die er in zijn gaan zitten. Op sommige plekjes los ik dit op door met oude stopwol ouderwets te gaan stoppen, een antieke beer heeft immers ook slijtplekjes.
When I cut out a teddybear I don't know how it is going to look like. The pattern gives you an idea about how tall the arms and legs, how fat the stomach and how big the ears are going to be. But filling, the eyes, nose and give it clothes or not gives the bear its expression. Filling is a precision job and you have to do it carefully because other wise you easely stab through the material. This bear has a little damage by the nose. The material is not ideal. With old yarn/wool I make the holes closed and so it even looks more antique I think.

En dan komt het leukste het aankleden of voorzien van een kantje of bandje. Dan ga ik aan tafel zitten met mijn kant, band, knoopjes en lapjes en probeer ik iets te vinden wat ik bij het beertje vind passen. Ik kan van te voren niet iets bedenken het ontstaat gewoon zomaar.
And then comes the nicest part of the job, the finishing touch. I sit at the table with lace, ribbons, buttons and al kind of materials and try to find something that fits my new teddybear.

2 opmerkingen:

  1. EEEEHH! Een blog uniek om zijn prachtige beren. Marja I love it. Beren zijn zo bijzonder, moeten ze een speciale plaats voor hem of haar. I love it uw nieuwe blog! Kisses, Malú

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Rosabears
    I regarded your beautiful sides. You are outrageously creative.
    Also your embroideries please me expressed well.
    Gladly I look times again in here, and welcome your beautiful bears.
    ♥☼♥Barbara♥☼♥

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...