maandag 28 april 2008

Voorjaar




Was het het afgelopen weekend bijna zomers buiten vandaag is het wat minder, maar natuurlijk gaan we wel even naar buiten. Het is oma oppasochtend en aangezien we tegenover het park wonen gaan we als het enigzins kan even het park in en naar de kinderboerderij. Hier is het duidelijk voorjaar, een geboortegolf van geitjes, lammetjes en eendjes en Stijn vind het allemaal prachtig.
Ons park was jarenlang, door geldgebrek van de gemeente, slecht onderhouden maar dit jaar zijn ze begonnen met het opknappen, snoeien en opnieuw aanplanten van het groen. Vooral het drastische snoeien heeft bij omwonenden en gebruikers van het park nogal wat, vooral negatieve reactie's, opgeleverd. Maar het was gewoon zo nodig en het is er een stuk mooier van geworden. We hebben er mooie bomen en struiken voor terug gekregen en heel gevarieerd met vruchtdragende struiken (trekken meer soorten vogels aan), bijzondere boomsoorten en plantensoorten.
Mijn vader, buitenmens, boer en tuinder, in hart en nieren zegt altijd van snoeien komt bloeien en in mijn tuintje heb ik gemerkt dat dit inderdaad waar is. Zo is het nog een kaal slagveld en nu in een paar weken tijd is het allemaal alweer zoveel groter en groener geworden. De natuur kun je niet dwingen misschien alleen een beetje sturen.
Het park is weer een park.

Posted by Picasa





3 opmerkingen:

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...