maandag 31 maart 2008

Voorjaarsloop



Ons huis is niet mijn enige hobby, hardlopen is een andere bezigheid.
De manier om fit te blijven, buiten te zijn, je hoofd leeg te maken en niet geheel onbelangrijk lekker eten en drinken en toch op gewicht blijven.
Toen ik ongeveer 10 jaar geleden begon met hardlopen was dit omdat ik wilde gaan bewegen en het liefst op tijden dat het mij het beste uitkwam. Met mijn zwager die al wat langer liep had ik afgesproken om in juni de 1/2 marathon van Leiden te gaan lopen, het was toen november en dat moest gaan lukken vond ikzelf. De meeste beginnende hardlopers starten met een wat kortere afstand maar dit leek me wel een uitdaging. En dat was het, het was dat ik die afspraak had want anders was ik er net zo vaak mee stopt als dat ik begonnen was. Maar we hebben de 21,1 km. gelopen en wat een lol hebben we gehad onderweg. Leiden viert feest niet alleen op 3 oktober maar ook tijdens de Leiden marathon.
Na vorig jaar een lange periode niet te hebben gelopen (ik had spierklachten en er werd mij aangeraden even met alle sport te stoppen), ben ik weer voorzichtig begonnen. En gisteren heb ik samen met mijn Hans voor het eerst weer een wedstrijdje gelopen.
De voorjaarsloop in Leiderdorp, rustig begonnen met 5 kilometer maar het plezier in het lopen is weer terug.
En denk nou niet dat kan ik niet,want ik ben ook begonnen met 1 minuut hardlopen, 2 minuten wandelen.
Op internet kun je allerlei programma's vinden zelfs voor de absolute niet sportieveling onder ons.
Mocht je het eens willen gaan proberen succes ermee en volhouden.
Note: Het bedrijf waar Hans werkt (Heijmans) sponsorde onze kleding.
Mijn favoriete kleur !!!! dat helemaal niet opvallende geel maar het mocht de pret niet drukken.
*
One of my other hobby's is running. I started running 10 years ago and yesterday we run the springrun in our village.Last year I had too stop running because I have some muscle complains but yesterday was the first contest over 5 km. And it gave met a good feeling too be back again.Running is good for mind, figure and being outside in the air, and everbody can run even when your not sporting. It is just a matter of persist. If you want to start, on internet you can find programs even for the absolute beginner.
Good luck.
Posted by Picasa

3 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd! Toen ik nog 7 kilo lichter was liep ik ook drie keer per week, maar.... Je kent de smoesje wel. Eigenlijk moet ik ook weer beginnen, maar ik heb er zo'n hekel aan...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi,

    Leuk dat je op mijn blog was. Ik vond jouw knopenberichtje ook erg leuk. En natuurlijk mag je mijn blog linken, ik zou me vereerd voelen. Tot de volgende keer in blogwereld!
    Groet, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi hoi, leuk dat je op mijn blog bent geweest. moet nog heel veel uitzoeken, nog niet alles lukt zoals het moet. maar daar kom ik ook wel weer achter.
    fijne avond nog!

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...